Niagara Falls

19 april 2014 - Oosterbeek, Nederland

Deze bewoners hebben een permanent uitzicht op de Falls!Indrukwekkend is de Canadese hoefijzer!!Zicht op de kleine (Amerikaanse) FallsMaar dit is ook prachtig!Waaghalzen heb je overal. Gelukkig overleefde deze!!Saampjes in de vogelshow!

's Avonds even nagenieten op de bank!

Heerlijke koffie gemaakt in de prachtige keuken!

Na het uitstapje in de omgeving werd er nog even nagepraat op de bank bij Peter en Jackie. Maar niet te lang want er volgt nog een inspannende dag! Dus vroeg naar het heerlijke bed!

De volgende dag weer vroeg op, want het is zeker anderhalf uur rijden naar de Niagara Watervallen. Maar er is zo veel te zien dat het mij niet lang genoeg kan duren. Mooi heuvellandschap waar door de dooi en regen van de afgelopen nacht enorm veel water door de beken en rivier Grand moet worden afgevoerd. Dat lukt niet altijd op tijd, dus stromen de rivieren over en de moerassen vol. Ook de enorme vrachtwagens zijn hier prachtig met enorme neuzen! Zo zie je ze hier niet. Even een lekkere grote kop koffie bij Starbucks of Tim Hortons gaan er ook best in.

In de buurt van de Falls vallen de hoge en grote flats al op. Die zie je niet veel in het Canada waar wij verbleven. Geloof maar zeker dat een nachtje slapen daar prijzig is, maar het uitzicht op de Falls by night is ook niet te versmaden.

Wij werden stil toen we de Falls voor het eerst zagen. Terecht een wereldwonder!! Zeer indrukwekkend, vooral met het dreunende geluid van die tonnen water die hier met donderend lawaai naar beneden komen. En dan komen de druppels weer honderden meters omhoog terug de lucht in. Zelfs op straat werd je nog nat door de neervallende druppels. En het was maar een graadje boven nul. Dus wilde je je jas wil gauw dicht doen daar.

We konden helaas niet dicht bij de waterval komen, want alles was nog afgesloten door de enorme blokken ijs die de rivier nog meevoerde en dus ook mee naar beneden kwamen. Ook de Maiden Of The Mist kon daarom niet uitvaren. Wel jammer,  maar dat was nu eenmaal zo. Aan de andere kant: Wie ziet nu ijsschotsen honderden meters naar beneden vallen??? Een uniek gezicht!

Peter, onze suikeroom, reisleider en prima chauffeur wist in de buurt ook nog wel een mooie vogelshow. Dieren, maar vooral vogels werden er in een gebouw van drie verdiepingen getoond. Meestal vrij vliegend in enorme zalen, de mooiste kleuren tonend. ik heb er prachtige foto's van.

Toch konden we niet al lang treuzelen, want we moesten vanavond nog uit! Daarover vertellen we de volgende keer!

( We zijn al gezond en wel thuis, hoor! Maar we willen jullie ook de laatste  belevenissen nog even mee laten beleven!)