Familiereis Canada en USA

2 april 2014 - London, Canada

Familiereunie

In 2012 was het 16 jaar geleden dat Joukje voor het laatst in Nederland op bezoek is geweest en nu heeft ze te kennen gegeven graag haar 88e verjaardag met de familie in Nederland te willen vieren. Daar willen Evelyn (haar dochter) en Erin (haar kleindochter) ook wel getuige van zijn en komen dus mee. Bij Jan en Koos is er wel slaapgelegenheid, dus wordt daar de week doorgebracht.

Op 2 september 2012 is door Jan en Koos een tuinreceptie georganiseerd en alle zusters, want de 3 broers zijn helaas allen overleden, schoonzusters, neven, nichten, achterneven en -nichten zijn uitgenodigd. Het Friese gezin Kooij had 9 kinderen, dus kan het een hele drukte worden.

Zusters Kooij

En het werd een drukke en gezellige boel. Veel neven en nichten hadden elkaar ook een lange tijd niet gezien. Het weer werkte goed mee, want het was warm en zonnig in de achtertuin bij Koos en Jan. De lunch deed het prima en iedereen genoot.

Gezellige drukte

Het was een (te) kort bezoek, maar helaas kon het wegens de drukke werkzaamheden in de zaak niet anders. Toch werden de Posbank, Aalten en zelfs het Duitse Elten nog met een bezoek vereerd.

Een jaar later kwam Pieter (Evelyns echtgenoot) met zijn zoon Peter en dochter Erin weer naar Nederland, waar zij deelnamen aan een beurs in Amsterdam.

Koos, Jan, Bianca en Max hebben hen toen uitgenodigd voor een lunch plus een rondvaart door de grachten, want dat moet je als je van Nederlandse afkomst bent toch gedaan hebben. Tijdens die trip kondigde Erin aan dat zij en Ben in 2014 hopen te gaan trouwen en nodigden ons daarbij uit ook aanwezig op de bruiloft te zijn.

En toen kwam het mailtje van Evelyn dat Erin op 5 april 2014 in het huwelijk gaat treden met Ben en ontvingen wij ook kort daarna een prachtige uitnodiging. In een gesprek met de specialist bleek dat er geen enkel obstakel was om de huwelijksvoltrekking in Canada mee te maken en dus werd al gauw de uitnodiging geaccepteerd. Maar dat was nog pas het begin: Jackie en Peter, zuster van Evelyn, had een tweede huis in Florida en zij nodigden ons uit, samen met Joukje, 5 dagen mee te gaan naar Florida. Jullie zullen begrijpen dat dit niet tegen dovemansoren is gezegd. Het een en ander werd omgezet, het ESTA-formulier (om Amerika binnen te mogen komen) is aangevraagd en Jackie heeft de tickets verzorgd.

Wij vertrekken binnenkort naar Canada!

En dat gebeurde vandaag, 1 april 2014.

Om 05.00 uur ging de wekker. Snel iets gegeten en toen naar Bianca, die ons met de Mazda Zooooom van Erik, naar Schiphol bracht. Heerlijk!!

Bij het inchecken, douane, security en vijfmaal de boarding card tonen ging de MD11 van de KLM, volgeladen met 285 passagiers een half uur te laat de lucht in.

Alle lof voor de KLM, want ieder uur werden we met iets te eten, drinken of snoepen verwend. De vlucht duurde weliswaar zevenenhalf uur, maar we hebben ons niet verveeld. Het was zo helder dat soms zelfs een schip in de Atlantische Oceaan te zien was.

Indrukwekkend werd het toen we Canada naderden. Eerst de ijsschotsen op zee, toen de kust met de hoge bergen en dan de kust met de hoge bergen, omringd door sneeuw en ijs.

1. Reislogger:
    15 februari 2014
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Karste:
    24 maart 2014
    Hallo Jan en Koos
    Wat geweldig dit mee te maken en fijn dat het kan.
    En voor Joukje ook fijn dat jullie komen.
    Geniet ervan en wij vinden het leuk om jullie zo te volgen.
    Succes met de voorbereidingen.
    Gr.Karste en Zus