Aankomst in Canada

2 april 2014 - London, Canada

Minus 55 graden Celsius op 10 km. hoogte!

IJsschotsen gezien uit de luchtBergen, omringd door sneeuw- en ijsvelden!

Deze drie foto's zijn genomen op 10 kilometer hoogte in de omgeving van Newfoundland bij een buitentemperatuur van 55 graden onder nul.

Bij aankomst op vliegveld Toronto Int. werden we opgewacht door Pieter en Evelyn, waar we de eerste dagen gaan logeren. Maar eerst nog even twee uur rijden door een bruin winterlandschap, want het is erg koud geweest in Canada met heel veel sneeuw. De natuur is duidelijk nog niet ontwaakt. Onderweg hebben we heerlijk geluncht en om 13.00 waren we in London. We hebben tot 21.00 uur gezellig met Pieter en Evelyn zitten praten en zijn toen, na 22 uur wakker te zijn geweest!!!!

Vanmorgen doen we het rustig aan. We hebben heerlijk geslapen, maar waren om 05.00 wakker. Even wennen aan de nieuwe tijden dus.

Pieter en Evelyn werken beiden in de gemeenzame  zaak, waar ze samen met dochter Erin waterzuiveringsinstallaties maken en aan de man brengen.

We hebben een prachtige kamer gekregen in de basement van hun huis. De eekhoorntjes dartelen door de tuin. Ik moet nog proberen ze voor de lens te krijgen.

1. MarliesZijp:
    2 april 2014
    We volgen jullie op de voet hoor! Geniet daar van alle indrukken en vooral ook van dit unieke familiebezoek! groetjes uit de nog steeds Oosterbeekse lente (beleven wij ook iets moois hier)
  2. Hans en Riet:
    2 april 2014
    Hallo jan en koos
    mooi dat jullie zijn aangekomen Geniet er maar van .
    we volgen jullie berichten.
    Riet is na de mri scan van maandag vandaag al geopereerd
    Aan de meniscus. Kijkoperatie met ruggeprik. ze is alwer thuis
    En moet het de komende dagen rustig aan doen maar
    Moet af en toe wel even lopen.
    groeten
  3. Nelleke en Wim:
    3 april 2014
    Leuk om het eerste berichtje uit Canada te lezen. Foto's kwamen ons bekend voor. Hier genieten we nog van het heerlijke lenteweer , maar wat jullie nu allemaal zien en meemaken is helemaal fantastisch. Geniet ervan, we wachten weer op jullie volgende reisverslag. Groetjes Wim en Nelleke
  4. Jan en thea:
    3 april 2014
    Hoi koos en jan,
    Wat leuk om jullie zo te volgen, en wat een prachtige foto.s,
    Genieten jullie maar lekker,hier is alles oké.
    Gr.jan en thea
  5. Klaske:
    6 april 2014
    Hoi lieve zus en zwager.
    Leuk op deze manier over jullie trip te lezen .
    Ben benieuwd naar jullie nieuw verslag van jullie trip door canada.

groetjes aan iedereen .

Veel lief en dikke tuut van klaske