Een kijkje in de omgeving!

13 april 2014 - Punta Gorda, Florida, Verenigde Staten

Een voorafje bij Fishermans Wharf.Ga daar maar eens voor zitten!! Amerikaanse steak van een dikke kilo!!Een voorafje bij Fishermans Wharf.Even genieten aan de Golf van Mexico  's Morgens en 's Avonds even luieren na een duik!Prachtige turquoise zee

Na zo'n inspannende verjaardag begin je de volgende dag natuurlijk met een paar rondjes in het zwembad! Peter is daar ook voor in, dus geeft hij het goede voorbeeld. Maar daarna toch maar een paar minuten uitrusten en opdrogen in de zon. Let wel op voor het verbranden, want om 09.00 uur is het al 21 gr. C

We worden vandaag door Peter en Jackie getrakteerd op een middag sightseeing in de omgeving. Dit deel van USA is vrij vlak met veel moerassen en boerderijen. Peter rijdt ons naar Bocca Grande, een dorp met zoals jullie op de bijgevoegde video kunnen zien, louter miljonairs. Enorme huizen, prachtig aangelegde tuinen, nou ja zeg maar rustig parken. Overal de palmbomen, bougainville en andere prachtige flora.

Dan gaan we via een tolbrug naar Gasparella, een eilandje in de Golf van Mexico! Nee stil maar, we vliegen niet opnieuw een eindje, maar de zee aan onze kant van Florida heet echt de Golf van Mexico. De andere kant van Florida ligt aan de Noordelijke Atlantische Oceaan. Terug dus naar Gasperella Island. Een mooi eiland in de Golf van Mexico, waar Koos meteen weer een van haar hobbies kan uitoefenen: Schelpen zoeken voor in haar tuintje. Die komen zo langzamerhand al uit heel wat landen en verre streken. Gelijk ook even de benen strekken op het strand.

Nu wordt het tijd voor Koos om de portemonnaie te trekken, want we hebben nog een  dinertje van haar tegoed! Peter weet wel een restaurantje waar we haar een poot uit kunnen trekken: in de Captains cabin van de Fishermans Wharf zou het goed toeven moeten zijn. En dat klopt!

Courtney, onze serveerster van de dag, adviseert ons wel wat lekker is! En ze weet van wanten. Prime rib steak voor de mannen en Koos, kip voor Joukje en Jackie. " Wilt U de steak kingsize of queensize?" vraagt ze nog ernstig. Nou Koos is geen echte vleeseter, dus zij kiest voor de queen, maar laten ons niet kennen en gaan voor de kingsize. Wat kan ons gebeuren!!!

Wel, dat blijkt even later, als de maaltijden geserveerd worden: Een steak van ruim een kilo!!!, wel heerlijk klaargemaakt, maar zo hebben we ze nog nooit gezien. In Holland eet je er met z'n tweetjes makkelijk een paar dagen van!

Ons, toch niet de kleinste eters, lukt het in ieder geval niet de steak de baas te worden. Ook Koos moet halverwege passen, dus moeten er twee doggybags, zeg maar rustig doggyDOZEN, aan te pas komen om alles op te bergen! Typisch Amerikaans!

De lachsalvo's waren niet van de lucht deze avond. Koos kreeg echt waar voor haar geld, want het is een  supergezellige avond geworden aan de Golf van Mexico!! Joukje haalde enige echte Friese verhalen uit de kast, waarna wij Canadezen en een Hollander van stonden te kijken. Zouden die Friezen dan toch echt humor hebben???