Koos' verjaardag in de States!!!

11 april 2014 - Punta Gorda, Florida, Verenigde Staten

In de open bus door het bosAllereerst even een groot Dankjewel voor alle  meegegeven cadeaus, wensen via Reislogger, Facebook en zelfs de post die vanmorgen een envelop in de brievenbus dropte!!! Prima getimed!! ja, want Koos is jarig vandaag!!! Ze heeft de 68 gehaald en we zijn van plan nog een poos door te gaan!!!

Vandaag hebben Peter en Jackie een tocht naar een lokale ranch gepland, waar de inheemse flora en fauna van Florida worden getoond. Volgens ingewijden komen we alligators, slangen, bergleeuwen, eekhoorns en Bobcats tegen.

Na een rit van ca. Een uur door weelderig groen, want hier is het nooit winter, palmbomen, landerijen en bossen kwamen we bij de ranch aan.

Hier stonden grote  open bussen met een zonnedak waarmee de bijna twee uur durende rit zouden maken. We werden geinstrueerd hoe ons te gedragen in deze moerassen. " Niet hard rechtdoor weglopen als een alligator je achter de broek zit, maar vooral gaan zigzaggen, want ze kunnen zo snel niet van richting veranderen". Een prettige binnenkomer. Vooral voor Koos, want die vindt die beestjes zo leuk!!

Maar toch ging ze bij het raam zitten, onbekend wat er ging gebeuren. De chauffeuse gaf in een onverstaanbaar dialect tekst en uitleg over hetgeen te zien was. Onverstaanbaar ook voor Peter en Jackie bleek later.

En inderdaad hebben we een hoop wilder dieren gezien. Vaak een tiental meters van de bus af, maar ook heel dichtbij. ik weet niet of jullie ze op de foto's, genomen met de IPad , kunnen ontdekken, maar wij konden ze heel dichtbij zien. Ik heb ze ook met het fotoapparaat genomen en dat zal zeker duidelijker zijn. maar dan moeten jullie wachten tot we thuis zijn en mijn PC weer ter beschikking staat.

Wij vonden het allen Zeer de moeite waard. We hebben herten, wilde varkens, waterschildpadden, eekhoorns, slangen, alligators en zelfs mosquito's gezien en gevoeld.

Toen na een uitstapje bij een stuk moeras kwam de chauffeuse ineens met een alligator(tje) van ca. 50 cm. aanzetten. In zelfs voor ons verstaanbaar  Engels heeft ze uitgelegd wat alligators zijn, hoe ze leven en dat ze eieren in nesten leggen, waarbij de bovenste eieren op de warmste plaatsen lagen en mannetjes werden, terwijl de onderste het koudst lagen en daardoor vrouwtjes werden. Interessant.

Toen kwam die lieve juffrouw met dat beest bij iedereen langs en kon je hem van heel  dichtbij zien en fotograferen. Laat Koos nou opeens dat beest gaan aaien!!!!!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Zelfs werd een stukje gebakken alligatorvlees geproefd door Koos!  Jonge, jonge!!,

Op de terugweg zijn we in Punta Gorda nog snel even een snelle hap naar binnen gaan werken, want we hadden wel honger gekregen, maar op uitnodiging van Koos gingen we vanavond dineren. Snel dus even iets kleins besteld om de ergste honger te stillen. Nou ja, we zijn in Amerika dus en daar bestaan geen kleine porties. Een wrap wordt een volledige maaltijd met frites en rauwkost, diverse sausjes enz., Koos haar hotdog werd behangen met zuurkool, rauwkost, enorm broodje en Joukje smulde van enorm veel frites! maar ooh zo lekker en toch goedkoop! ja, we blijven Hollanders, niet?

Jullie begrijpen het al, want het diner hebben we maar naar morgen verschoven. Twee keer op een dag een Amerikaanse maaltijd is zelfs mij te veel!!.

En dat gaf mij voldoende tijd om jullie het verhaal van vandaag te vertellen!

En Koos? Wel, die is haar hobby weer aan het uitoefenen: Winkelen! Nu een keer zonder Joukje, want die doet op de stoel naast mee een lekker tukje! Maar... Het was ook wel een vermoeiende dag! Kijk maar naar de foto's en nogmaals bedankt voor de  vele attenties!!

1. Hans en Riet:
    12 april 2014
    Koos,van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,een verjaardag om nooit te vergeten denk ik.Leuk om jullie reis te volgen.geniet nog van de aankomende week.
  2. Fenneke en Ronald:
    12 april 2014
    Hieperdepiephoera! Van harte lieve buuf! Geniet van deze heerlijke reis! Groetjes Ronald en Fenneke
  3. Evelyn & Pieter:
    13 april 2014
    Happy birthday, Koos. What a way to celebrate another year- with alligators and snakes!
  4. Bianca:
    13 april 2014
    Mama en een alligator... De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Max wilde m ook wel aaien zei hij!
  5. Trix Jansen:
    13 april 2014
    Leuk om dit weer te lezen, op een foto konden we ze wel zien het leken net boomstammetjes....knap van Koos dat ze dat beestje durfde te aaien ze hebben toch heel scherpe tandjes!
    En ja Jan na zo'n interessante en vermoeiende dag en je bent in Amerika dan móet je gewoon even winkelen hé Koos...Veel plezier nog!! Groetjes Trix en Jan.