Voorbereiding voor de bruiloft

6 april 2014 - London, Canada

Het zijn drukke dagen voor de familie de Vries. De zaak moet draaiende blijven en ook Erin en Ben zijn druk met de voorbereidingen voor het huwelijk. De liturgie hebben we helpen vouwen en inbinden en nu komen de bloemen aan de beurt.

De bloemen komen uit Bolivia en moeten snel uit de dozen worden gehaald, want anders worden ze bruin. Maar dan komt er een onheilsbericht. De verkoper heeft een verkeerde tussenpersoon aan de grens uitgekozen, want de U.S.-douane geeft de dozen niet vrij.  een belangrijk dokument mist. Paniek in de tent. 500 rozen staan te verdrogen.

Op donderdag komt dan eindelijk het bevrijdende telefoontje dat de dozen zijn vrijgegeven. Maar ze moeten de dozen wel even ophalen uit Toronto, dik 2 uur rijden van London.

Bij thuiskomst donderdagavond 19.50 uur worden de dozen snel opengemaakt. Alleen de doos die door de douane is opengemaakt heeft aanzienlijke schade. Snel voedzaam water gemaakt en de bossen daarin gedrenkt.

Toen moesten de buitenste blaadjes er af, de onderste takken bijsnijden en de rozen in de emmers doen. 23.00 uur zijn we klaar. Prachtig gezicht.

Evelyn en Koos zijn klaar met stap 1

500 rozen in 16 vazen, klaar voor vertrek

1. Bianca:
    7 april 2014
    Prachtige rozen! Lijkt wel een werkvakantie, ik kan zien dat mama er lol in heeft. En jij, pap? Blauwe vingers van het steeltjes snijden?
  2. Karste:
    7 april 2014
    Hallo Jan en Koos
    Wat een belevenis voor jullie dit mee te mogen maken.
    Prachtig bruidspaar. Wat een prachtige rozen!
    Wat een mooie foto van Koos en Joukje.
    Blijf genieten.
    Gr.van ons
  3. Jan en thea:
    8 april 2014
    Hallo Koos en Jan,
    Wat maken jullie veel mee, en die bruiloft ziet er ook wel heeeeel gezellig uit,jammer dat de tijd zo snel gaat.
    Over het thuisfront hoeven jullie je geen zorgen te maken,Max groeid rustig door ha ha,we zijn gisteren nog even een klein rondje wezen rijden met hem in de camper,zo mist hij jullie wat minder,nog veel plezier en oja leuk om het reis verslag zo te volgen.groetjes van die twee uit ankepuf.